Projecten

Hier kunt u de voorgaande projecten terug zien klik op een kaart voor het hele artikel

img
Start van spijtbetuiging trans-Atlantische Slaver.

Schepenbuurt – Provincie Utrecht wil haar excuses aanbieden voor de trans-Atlantische slavernij. De Provinciale Staten heeft besloten om een herdenkingsjaar te houden dat gaat lopen van 1 juli 2023 tot 1 juli 2024. Om dit voorstel te verwerkelijken moet er onderzoek gedaan worden naar wat precies de rol was van de provincie tijdens de slavernij.

img
ontmoetingsplek en bron van talentontwikkeling

Asha is een veilige ontmoetingsplek voor Hindoestaanse ouderen in de Utrechtse wijk Zuilen.

img
Bonding is onmisbaar voor sterke wijken&buurten

Sterke wijken, waar mensen zich prettig voelen, goed samenleven en anderen ondersteunen waar nodig is. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Asha Utrecht Movisie

Wij in de wijk 3

Stichting Asha in blad Zo is Zuilen Utrecht

Open dit artikel om het blad zo is zuilen te kunnen zien

Galerij

Hier onder kunt u onze galerij zien.

Stichting Asha - Huiswerkbegeleiding

Stichting Asha HUISWERKBEGELEIDING voor leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs

Column Radj Ramcharan

Secretaris van de stichting Asha schrijft maandelijks een column op het Goede Leven, hier schrijven verschillende columnisten over hun praktijkverhalen of een openhartige levenservaring.

Stadstuin Utrecht Asha en Movares

Samen met advies- en ingenieursbureau Movares werkt stichting Asha momenteel aan een Stadstuin in het centrum van Utrecht.Momenteel wordt gewerkt aan de inrichting hiervan, doel is ontmoeting van een diversiteit aan mensen in een groene omgeving.

img
Onderzoek, scripties, stageverslagen en werkstukken

Vanwege de vele activiteiten en bereik van de doelgroepen wordt stichting Asha vanuit veel scholieren, studenten en instellingen benaderd voor onderzoeken, enquêtes en vraaggesprekken

Innovatief project met plezier Wonen en Verzorging

Met de gemeente Utrecht en partnerinstellingen Wijkraad Overvecht en NOOM werkt Ronald Kalka om te komen tot een innovatieve woonvorm.

Stichting Asha actief bij partners

Stichting Asha participeert ook veelvuldig in de diverse netwerken en initiatieven in stad Utrecht.

Stichting Asha in de Media

Voortdurend wordt stichting Asha gevraagd voor in de Media. Met name de projecten sollicitatie Helpdesk, ouderen en huiswerkbegeleiding haalt veelvuldig de media.

Utrecht Zijn Wij Samen

Utrecht is een stad waar alle mensen prettig willen wonen, werken en leven. Een kleurrijke stad met meer dan 350.000 inwoners - allemaal verschillend in achtergrond en identiteit.

Begeleiden van MBO- & HBO stagiaries

Jaarlijks lopen rond de 80 studenten met een Mbo- en Hbo opleiding hun stage bij de stichting Asha. Zij voeren activiteiten en werkzaamheden op 10 projecten. Veelal ook in groepsopdrachten en bij partners.

Integratie diner en ontmoetingen

Integratiediner is een initiatief van Asito, een bijzonder manier om elkaar te leren kennen met het eten.

Voeren van dialogen

Dialogen: Stichting Asha voert al jaren dialogen uit in samenwerking met partnerorganisaties Utrechts Platform Levensbeschouwing en Religie en Utrecht in Dialoog.

Huiswerkbegeleiding

In april 1989 zijn wij begonnen met het project huiswerkbegeleiding. Ouders en ook kinderen hebben ons benaderd om extra hulpbijhuiswerkbegeleiding, ondersteuning bij het maken van werkstukken en houden van spreekbeurten.

Ouderen ontmoetingsproject

Sinds 1992 voert stichting Asha een ontmoetingsproject voor de Hindoestaanse ouderen uit. Het doel is vooral ontmoeting, informatie-uitwisseling enkennismaken met algemene instellingen in de stad.

img
Hindostaanse Immigratie (Prawas Din)

Elk jaar op 5 juni staan we stil bij de aankomst van het eerste schip in Suriname met contractarbeiders aan boord uit India. Dit jaar is dat 147jaar geleden. Tussen 1873 en 1913 hebben er tientallen schepen gevaren tussen India en de West Indies. In totaal kwamen ongeveer 34 duizendcontractarbeiders aan in Suriname, waaronder ook mijn overgrootouders.

img
Discriminatie en vooroordelen bespreekbaar maken

Informatie naar de samenleving en bespreekbaar maken van discriminatie en vooroordelen voert stichting Asha uit in samenwerking met Artikel. 1 Midden nederland.

Helpdesk Sollicteren

Helpdesk solliciteren op Bibliotheek Kanaleneiland en Overvecht is door stichting Asha opgericht in samenwerking met Artikel 1 Midden Nederland, Bibliotheek Utrecht, gemeente Utrecht en Buurtteam Kanaleneiland Utrecht.