Oranjefonds Kroonappels

Ontmoetingsproject Hindostaanse ouderen.

ASHA heeft zich aangemeld voor Oranje Fonds Kroonappels: Maak van onze KEI-ouderen Kroonappels!

Stichting Asha heeft het Ontmoetingsproject Ouderen aangemeld voor het Oranje Fonds Kroonappels. Dit is een wedstrijd voor het beste sociale initiatief in onze eigen stad Utrecht.

Het Ontmoetingsproject Hindostaanse Ouderen werd in 1992 opgezet om vereenzaming tegen te gaan en ouderen de mogelijkheid te geven elkaar te ontmoeten. Het project is in de afgelopen jaren gegroeid van een plek waar ouderen samenkomen voor een praatje en een hapje tot een plek waar informatie wordt uitgewisseld en kennis gedeeld. De ouderen trekken er regelmatig op uit om Utrechtse instellingen en informatieve bijeenkomsten te bezoeken. Ook ontmoeten zij andere autochtone ouderen.

Er wordt altijd geroepen dat jongeren de toekomst hebben. Maar laten we onze ouderen niet vergeten; zij hebben Kennis, Ervaring en Inzicht (KEI). Onze ouderen zijn KEI- ouderen! In Utrecht worden zij heel vaak ingezet om juist de jongeren te ondersteunen en te begeleiden. En die inzet kan beloond worden. Het wordt tijd dat onze ouderen de erkenning en de prijs krijgen om op de voorgrond te treden en zichzelf in beeld te brengen. Dit initiatief kan ook andere ouderen stimuleren zich ook te profileren.

Wat kun jij doen?
Help ons om een van de Kroonappels van het Oranje Fonds te worden.

Hoe kun je ons helpen?
Door dit bericht te delen (bv. via Facebook, twitter of door dit bericht door te mailen naar vrienden en familie) en zoveel mogelijk mensen die in Utrecht wonen uit te nodigen om op ons te stemmen. De wedstrijd begint op vrijdag 15 maart en eindigt op zondag 17 maart.

Wil je zelf stemmen?
Dat kan vanaf vandaag vrijdag 15 maart tot en met zondag 17 maart 2013 op www.kroonappels.nl, onder blokje “Helpende hand’ (www.kroonappels.nl, daar ga je, na je gegevens ingevuld te hebben, naar blokje/tabje Helpende Hand, daar zie je in het rijtje het Ontmoetingsproject Hindostaanse ouderen.

Meer weten over het Oranje Fonds en de Kroonappels?
Kijk dan op www.kroonappels.nl.

Voor vragen en meer informatie is Radj Ramcharan, secretaris stichting ASHA bereikbaar op 06-26618770.

Namens alle deelnemers, vrijwilligers en het bestuur van ASHA….hartelijk dank voor uw stem!