Stichting Asha

Huiswerkbegeleiding groepen 6-7-8

Basisschool Da Costa Kanaleneiland                                              http://www.picgifs.com/graphics/o/ot-en-sien/graphics-ot-en-sien-175839.jpg

De Da Costa basisschool start een project huiswerkbegeleiding voor haar leerlingen. Het project is een samenwerking met de stichting ASHA. Het is vooral bedoeld als steuntje in de rug voor kinderen die moeite hebben met taal, rekenen en/of begrijpend lezen.

Stichting ASHA: “Als je iets niet snapt, kun je het direct vragen aan de begeleiders; Als je achter loopt in een vak kunnen wij je helpen; Als je een werkstuk wilt maken of je moet een spreekbeurt of presentatie houden. En we geven je beroepenvoorlichting: Wat wil je later worden en wat is je droombaan.”

Voor wie?

Huiswerkbegeleiding is bedoeld voor leerlingen van groepen 6-7-8 die een extra steuntje in de rug nodig hebben. De begeleiding is gratis.

Er is plaats voor 20 kinderen.

Door wie?

Studenten van de Hogeschool Utrecht, opgeleid en onder supervisie van stichting ASHA. Onze school stelt ruimte beschikbaar. De begeleiding is in handen van stichting ASHA.

Wanneer?

Informatiebijeenkomst voor ouders donderdag 17 oktober om 14.45 uur in het Ouderlokaal.

De huiswerkbegeleiding is wekelijks op donderdag van 14.30 uur tot 16.30 uur op onze school. Startdatum 30 oktober 2019.

Hartelijke groet, Directie a.i. Da Costa Kanaleneiland

Een van de belangrijkste doelen van de hulp bij huiswerkbegeleiding is:

“Ervoor zorgen dat wij jou verder kunnen helpen bij je vragen”